Jan 26, 2016

Uradi sam-ukrašavanje keramike markerima

Ćao drugari! Sada kad su praznici i zvanično iza nas vratimo se slatkim, pametnim ili/i korisnim projektima.

Protekli mesec bio je prepun svega; sa razlogom ga zovu najlepšim doba godine! Pored ukrašavanja, kuvanja, uživanja u vremenu provedenom sa porodicom i prijateljima, uspela sam da uradim i nekoliko projekata. Neki od njih su bili dodatak prazničnom dekoru, neki su bili pokloni, a jedan od njih je projekat koji sam već neko vreme želela da uradim i rezultate podelim sa vama. U pitanju je ocrtavanje šolja markerima!

DIY Sharpie Mug


Na internetu je veliki broj tutorijala kako uraditi ovaj projekat, tako da neću ulaziti u detalje. Samo sam želela da vam pokažem kako su ispale moje šolje i kojim sam se tutorijalom poslužila.

Ocrtavanje šolje markerima


Stvari koje trebate znati... Možete koristiti markere na bazi ulja (ja sam koristila Sharpie marku) ili markere napravljenje posebno za ovakve vrste projekata (naravno, možete koristiti i markere za keramiku). Razlika je u tome što nije bezbedno da Sharpie markeri dodju u dodir sa hranom, pa ukoliko ih koristite, šarajte delove šolje koji neće doći u kontakt sa tečnošću/hranom i ustima. Neki tekstovi ukazuju da nakon pečenja šolje u rerni postaje bezbedno da tragovi markera dođu u dodir sa hranom, ali baš i nisam sigurna u to, tako da je bolje sprečiti nego lečiti. Jednostavno, stavite šaru na spoljnu stranu šolje i to par centimetara ispod gornje ivice. Takođe, nije preporučljivo, ovako ukrašene šolje prati u mašini za pranje suđa (crtež se može skinuti), pa ih perite ručno. Ukoliko vam se ne sviđa šta Sharpie markeri nude uvek možete kupiti specijalne markere koji su bezbedni za kontakt sa hranom, za mašinsko pranje i za korišćenje u mikrotalasnoj pećnici.

Ocrtavanje šolje markerima

Koristila sam Sharpie markere na uljanoj bazi, i pokazali su se odličnim, ukoliko izuzmemo neke promene u boji nakon pečenja šolje u rerni. Naime, plava je postala maslinasto zelena, a neke boje (crvena, narandžasta, žuta, roza) postanu nešto tamnije i izgube sjaj.

Ocrtavanje šolje markerima


Odličan tekst o postupku izrade ovog projekta je ovaj sa Pretty Neat Living sajta. Uradila sam sve što je rekla (osim pravljenja šablona i njegovog nanošenja olovkom) i šolje su ispale odlično.

Ocrtavanje šolje markerima


Nemam iskustvo sa markerima napravljenim specijalno za ove vrste projekata, pa vam ne mogu dati mišljenje o njima, ali ih na internetu ima dovoljan broj. Neki od njih su ovaj od A Beautiful Mess i ovaj sa sajta Lily and Val Living.