Aug 31, 2015

Uradi sam: Pano za poruke i novo lice školskog pribora

U prethodnom postu sam najavila par "Uradi sam" projekata u čast početka nove školske godine…došao je dan za njihovo objavljivanje. :)  Kako broj slika obećava poduži post skratiću sa uvodom.

Poigrala sam se novim materijalima, ponešto naučila, uživala u izradi novih predmeta i ukrašavanju postojećih…ali da pređemo sa priče na delo…

Uradi sam: Pano za poruke i novo lice školskog pribora

Mrežasti pano za poruke


Prvi na redu je zidni podsetnik.
"Lupala sam glavu" kako da ga nazovem po naški, u tome nisam bila baš najuspešnija, pa ćemo ga prisno zvati ono-na-šta-kačim-podsetnike-o-važnim-stvarima-koje-trebam-uraditi-i-zapamtiti. Sad kad smo mu dali ime možemo preći na izradu. :)

Za izradu je potrebna:

  • stiroporska zidna lajsna (koristila sam lajsnu LX-42)
  • trake/kanap
  • vruć lepak
  • silikon (koristila sam beli akrilni)
  • skalpel
  • metar/lenjir
  • olovka

Odredila sam da mi unutrašnja strana rama bude ona strana lajsne koja ima širi krajnji deo šare.

Savet: Veoma je važno, unapred, odrediti unutrašnju i spoljašnju stranu rama, kako kod sečenja i ukrajanja ne bi bilo razmimoilaženja. Ovo prvenstveno važi za lajsne sa asimetričnom šarom.

Mrežasti pano za poruke

Nakon što sam odredila željenu veličninu rama krenula sam sa seckanjem.

Početak prve stranice sam dobila odstranjivanjem trougla po dijagonali – širinu lajsne (slika 1) prenesite na dužinu, povucite dijagonalu i secite (slika 2). U mom slučaju širina lajsne je 4cm.

Mrežasti pano za poruke

Na slici 3 vidite naličje lajsne i dijagonalu po kojoj treba seći. Pošto je naličje lajsne ravno ravnije lakše je koristiti ga za iscrtavanje i sečenje.

Dobijanje završetka stranice radi se po istom postupku, s tim da je ugao sečenja (dijagonala) suprotnan prvobitnom. Takođe, to je, ujedno, i spoj sa početkom sledeće stranice rama, tako da isecanjem duplog trougla imate dve muve jednim udarcem.

Slika 1 pokazuje merenje tačke do koje ide prva stranica rama (45cm) u kojoj se meri suprotna dijagonala, kako bi se dobio njen završetak.

Slika 2 (naličje lajsne) prikazuje završetak prve i početak druge stranice rama. Roza dijagonala je završetak prve stranice, dok je zelena početak druge stranice.

Mrežasti pano za poruke

Na slici 3 vidite kako dobijeni isečak izgleda gledajući lice lajsne, dok je na slica 4 njeno naličje.

Postupak merenja dužine stranice, uzimanja dijagonale i sečenja, ponavljate dok ne dobijete sve četiri stranice rama. S tim da završetak četvrte stranice (što je i završetak same lajsne) isecate na isti način na koji ste isecali početak prve stranice - jedan pravougli trougao, vodeći računa o smeru dijagonale.

Savet: Kod sveg ovog merenja i sečenja bitno je paziti na šare lajsne. Ukoliko su one asimetrične postupak sečenja je kako je opisano. Ukoliko su simetrične i uklapaju se kako god da okrenete lajsnu (tj. ne morate određivati unutrašnju i spoljnu stranu rama) postupak sečenja je jednostavniji, jer vam kraj jedne stranice ujedno predstavlja početak druge - dovoljno je da drugu stranicu nakon sečenja rotirate za 180 stepeni kako bi se uglovi stranica uklopili. U ovom postupku nema isecanja duplih trouglova između dve stranice.

Kada sam isekla sve stranice usledilo je njihovo spajanje. Koristila sam i vruć lepak i beli silikon.

Iako je, kada se ove lajsne lepe za zid dovoljan silikon, u ovom slučaju to nije tako. Silikon se izuzetno sporo suši, a s obzirom na prirodu ovog panoa i potrebu za njegovim pomeranjem i rad sa njim silikon nije najbolja opcija. Tu uskače vruć lepak, dok silikon koristim estetike radi, kako bi prikrio vruć lepak i (nesavršene) spojeve.

Mrežasti pano za poruke

Nakon perioda sušenja usledilo je seckanje trake. Na manjem ramu trake sam postavila vodoravno, dok sam se na većem poigrala s njima i postavila ih unakrsno. Za pričvršćivanje koristila sam verni vrući lepak.

Mrežasti pano za poruke

Što se tiče kačenja stvar je i ovde proizvoljna. Odlučila sam se za najednostavniji način – na manji ram sam zalepila kanap koji će mi služiti za kačenje, dok sam veliki ostavila bez ičega i, za sad, će biti naslonjen na zid.

Mrežasti pano za poruke

Ovo je konačan rezultat...

Veći ram...

Mrežasti pano za poruke

Mrežasti pano za poruke

Mrežasti pano za poruke

Mrežasti pano za poruke

Manji ram...

Pano za poruke

Pano za poruke

Pano za poruke

Slede dva laganija projekta.

Ukrašavanje olovaka 


...washi trakom i lepkom sa šljokicama. Iseci, zalepi i ukrasi šljokicama.

Ukrašavanje olovaka

Rezultat je...

Ukrašavanje olovaka

Divno, zar ne? :)

Ukrašavanje olovaka

Ukrašavanje sveski, fascikli i sl.


Za drugi lagani projekat koristila sam samolepljive tapete. Ne mogu da im se nadivim...tako su vesele i lepe...ahh! :)

Ukrašavanje sveski

Kao i prethodni, i ovo je projekat iseci, zalepi.

Ukrašavanje sveski


Savet: Kako bi eliminisali balončiće koji nastanu ukoliko vezduh ostane "zarobljen" ispod tapete, pri lepljenju koristite sunđer, krpu ili kao ja rukavicu za rernu (!) kako biste uspešno istisnuli sav vazduh ispod tapete.

Novo lice školskog pribora

Kako vam se sviđaju projekti? Da li ste vi (sami ili sa decom) dočekali početak nove školske godine sa nekim zanimljivim "Uradi sam" projektom?

Uradi sam: Pano za poruke i novo lice školskog pribora

Uradi sam: Pano za poruke i novo lice školskog pribora

Uradi sam: Pano za poruke i novo lice školskog pribora

Srećno!