July 25, 2015

Moj prvi pokušaj dekupaža

Okušah se i ja u ovoj veoma popularnoj tehnici ukrašavanja. Naravno, ovaj moj rad je amaterski u svakom smislu te reči – od pribora do umeća.

Imala sam veliku želju da pokušam nešto da ukrasim ovom tehnikom, i pored svog amaterizma, veoma sam zadovoljna ishodom, pa sam želela da tu svoju sreću podelim sa vama.

Moj prvi pokušaj dekupaža

Tehnika je veoma zanimljiva, a kao i kod svega potreban je alat i praksa. Tako da, dok ne steknem i jedno i drugo, za predmete urađene bez greške obraćam se onima koji više nisu amateri.

Verujem da znate bar jednu prijateljicu, rođaku, komšinicu koja praktikuje ovu tehniku za ukrašavanje predmeta, i verujem da ste zadivljeni transformacijom koju razni drveni, stakleni, metalni i drugi predmeti, dobiju kada one "završe sa njima".


Čast da učestvuje u mom eksperimentu imala je jedna srećna konzerva Nescafe.

Uradi sam - dekupaž

Prefarbala sam je belom bojom na vodenoj bazi, u dva sloja. Kada se boja u potpunosti osušila, usledilo je lepljenje salvete.

Savet: Lepi se samo jedan sloj salvete - dakle, salvete koje imaju slojeve (dvoslojne, troslojne...) moraju se "raslojiti". Koristi se samo gornji sloj na kome je dezen. 

Salvetu sam isekla tako da dobijem odgovarajući oblik koji sam, zatim, lepkom za tapete zalepila za konzervu. Za ovu namenu bolji je drvofiks (ili lepak za dekupaž, naravno), ali setite se da sam amater. :)

Uradi sam - dekupaž

Nakon toga sam salvetu premazala sa još dva sloja lepka.

Moj prvi pokušaj dekupaža

Savet: Predmet može biti u potpunosti prekriven salvetom, ili to može biti samo jedan njegov deo. Može se kombinovati više salveta i detalja – tada je potrebno iseći ih i, pri lepljenju, uklopiti ih u celinu.

Moj prvi pokušaj dekupaža

Moj prvi pokušaj dekupaža

Kao što se da videti, sav alat je amaterski, neki i fale (kao npr. lakovi za završnu zaštitu i sl.), ali cilj je bio da se zabavim i isprobam ovu tehniku, a za to sam koristila ono što mi je bilo na raspolaganju.

Da pogledamo transformaciju koju je prošla konzerva Nescafe...

Moj prvi pokušaj dekupaža

Da li ste se već okušali u dekupaž tehnici? Da li ste uopšte njen ljubitelj?

Srećno!