June 07, 2015

DIY: Futrola za slušalice za mobilni telefon

Pozdrav svima! Nadam se da lepo provodite vikend?! Danas sa vama delim jednostavan projekat koji sam uradila u želji da rešim problem zapetljanih slušalica za mobilni telefon i gužve koju umeju da stvore u tašni.

Veoma mi je frustrirajuće to što, kao po pravilu, kada ti trebaju budu zapetljane do nivoa rubikove kocke, a kada ti ne trebaju, od njih ne možeš doći do onoga što tražiš.

Htela sam da napravim nešto što će ih držati pod kontrolom kako ne bi pravile nered u torbi, a opet da to nešto nije komplikovano za upotrebu, jer se onda, jednostavno, neće koristiti.

DIY: Futrola za slušalice za mobilni telefon

S obzirom da sam imala ostatke kože, ne tako lepe boje, ali sasvim dobre za ovaj projekat, odlučila sam se za nju. Napravila sam i verziju od teksasa (stare farmerke su se žrtvovale), koja je nešto drugačija od kožne, ali već ćete videti na slikama ispod.


Kožu sam isekla na pravougaonik željene veličine.

Kraće stranice sam neznatno savila i zalepila super lepokom (na slici prikazano plavom linijom i strelicom). Isto se može i prošiti, ali je super lepak daleko jednostavnije rešenje. Time sam dobila „šav“ koji će doprineti lepšem izgledu futrole.

Kožna futrola za slušalice za mobilni telefon

Zatim sam na ostale ivice (duže stranice pravougaonika) nanela super lepak i, prosto, presavila komad kože preklapajući je po sredini, tako da su se ivice susrele i zalepile jedna za drugu (na slici je prikazano belim linijama i strelicom). Time ste dobili kožnu futrolu za slušalice, sa otvorom koje čine kraće stranice prvobitnog pravougaonika.

Kožna futrola za slušalice za mobilni telefon

Bušač rupa za kožu sam iskoristila kako bih ukrasila futrole jednostavnim motivima.

Kožna futrola za slušalice za mobilni telefon

Napravila sam i drugu verziju, od teksasa, za one koji nemaju kožu. Razlika je u tome što teksas nije tako krut kao koža pa je potrebno napraviti neki sistem zatvaranja. Kod kožne futrole ovo nije potrebno jer ona sama po sebi ima držanje i slušalice ne mogu ispasti iako ne postoji nikakav konkretan sistem zatvaranja u obliku dugmeta, rajsferšlusa ili vezice. Ovo futrolu od teksasa čini nešto komplikovanijom za pravljenje ali nemojte da vas to uplaši, izrada je jednostavna samo je komplikovanija od izrade kožne futrole.

Isekla sam donji deo nogavice, odstranila šav i rastvorila je kako bi dobila pravougaonik.

Teksas futrola za slušalice za mobilni telefon

Jednu četvrtinu dobijenog pravougaonika možete odstraniti. Ostatak tkanine dela koji ste skratili predstavlja prednju stranu futrole i na nju će se zašiti dugme. Gledajući od šava nogavice, spoljni deo, dužeg komada tkanine (onog komada koji malo pre nije skraćivan) činiće preklop futrole.

Teksas futrola za slušalice za mobilni telefon

Kraće stranice pravougaonika (kao i kod kožne futrole) neznatno savijte kako biste dobili šav i zalepite/zašijte. Zatim na predviđeno mesto ušijte dugme, a na delu tkanine predviđenom za preklop napravite otvor za dugme (ukoliko je potrebno obrubite ga koncem kako se ne bi paralo).

Teksas futrola za slušalice za mobilni telefon

Nanesite lepak na duže stranice prvobitnog pravougaonika, i neznatno ih savijte i zalepite/zašijte kako biste i na ovim stranicema dobili šav.

Zatim presavijte tkaninu po širini i, po ivici, spojite prednji deo futrole (sa dugmetom) za zadnji deo futrole. Ostavljajući višak tkanine koji predstavlja preklop, slobodnim.

Ovim je futrola od teksasa gotova. :) Objašnjenje je daleko komplikovanije od izrade. ;)

Teksas futrola za slušalice za mobilni telefon

Kako vi izlazite na kraj sa zapetljanim slušalicama? Imate li jednostavnije rešenje za njihovo čuvanje u tašni?

Srećno!