Apr 4, 2015

Uskršnji ukrasi od ljuske jajeta

Verujem da su mnogi od vas pravili ove ukrase, a ako ih niste pravili onda ste verovatno čuli za njih. Lično, ne mogu da zamislim Uskrs bez njih. Pravila sam ih od malena, naravno uz pomoć odraslih članova porodice, ali sada sam samostalna. :) U pitanju su ukrasi od cele ljuske jajeta, koju dobijete izduvavanjem sadržaja jajeta, a zatim jaje ukrasite i okačite uz pomoć vrpce.

Potrebno je biti strpljiv i pažljiv, i naravno, kreativan i dobićete prelep i unikatan ukras.

Ukrasi od ljuske jajeta

Jaje bušim sa čiodom za plutanu tablu.
Dovoljno je jaka i šiljata, i savršeno obavlja posao. S obzirom da napravi veoma uzane rupe, debljom iglom ih proširim kako bi belance i žumance lakše iscurelo. Kada deo belanca iscuri, jaje protresem (promućkam) kako bi opna oko žumanca pukla i time ono lakše izašlo napolje.

Nakon toga unutrašnjost ljuske isperem vodom. Uz pomoć igle provučem končić koji će služiti za kačenje ukrasa i prelazim na ukrašavanje.

Ukrasi od ljuske jajeta

Za ukrašavanje se može koristiti sve što vam padne na pamet – markere, flomastere, šljokice, trake, mašne, razne ukrase iz buketa, lakove za nokte, boje, tempere... lista je zaista dugačka, dajte mašti na volju.

Ove godine sam isprobala nešto drugačije.

Naime, nakon što sam izduvala žumance i belance i oprala jaje, ljuske sam potopila u boju za jaja (onu koju koristite da ofarbate kuvana jaja). Nisam se u potpunosti pridržavala uputstva za upotrebu, s obzirom da na njemu piše da jaja dok su u rastvoru boje treba malo prokuvati – ne verujem da bi ljuske to preživele. :) Tako da sam u vrućoj vodi razmutila boju i potopila ljuske.

Ukrasi od ljuske jajeta

Različite delove ljuske sam različito držala u boji kako ne bi bila ofarbana istim intenzitetom. Tako sam dobila ljuske jaja koje su na jednom delu gotovo prirodne boje, dok su na drugom delu u potpunosti ofarbane. Na ovaj način možete napraviti ombre efekat na ljusci i dobiti veoma lep i moderan ukras. ;)

Druga nova stvar koju sam isprobala je da pri bušenju rupice na jajetu, jednu rupicu (onu na gornjem delu jajeta) proširim tako da postane mali otvor. Kasnije sam kroz taj otvor umetnula buketić veštačkog cveća, a samu ljusku jajeta dodatno ukrasila (za ukrašavanje ovog jajeta koristila sam lepak sa šljokicama - super je za ovu namenu).

Ukrasi od ljuske jajeta

Ukrasi od ljuske jajeta

U postu o Uskršnjem cvetnom aranžmanu sam koristila slomljene ljuske jaja koje sam uz pomoć čačkalice išarala belom bojom (tačnije korektorom). Isti princip možete primeniti i na ove ukrase.

Ukrasi od ljuske jajeta

Zadovoljna sam kako je sve ispalo, ali će sledeće godine biti još bolje, a i biće prilike da isprobam nešto novo. :)

Ukrasi od ljuske jajeta

Ukrasi od ljuske jajeta

Da li ste od onih koji su pravili ove ukrase, a ako niste hoćete li se okušati ove godine?

Srećno!