April 10, 2015

Uskršnje gnezdo

Imala sam ideju, znala sam šta želim da dobijem, ali nisam znala kako do toga da dođem. Razmišljala sam, surfovala internetom, tražila najjednostavniji način kako da svoju zamisao pretočim u opipljiv predmet. Internet mi nije dao rešenje. Na kraju sam iskoristila ono koje sam prvobitno i smislila (zar nije uvek tako - posle mnogo razmišljanja i istraživanja, uvek se vratite na ideju/rešenje koje vam je prvo „palo na pamet“).

Aaa saaadaaa...sa zadovoljstvom vam predstavljam novi uskršnji ukras... gnezdo!

Uskršnje gnezdo

Veoma mi je drago što sam došla na ovu ideju i što sam je ostvarila. Da pređemo na zanimljiviji deo posta... :)

Napravila sam dva gnezda, oba su od grana breze, u suštini su ista – korišćen je isti materijal i na isti način su pravljeni, ali su, opet, malo drugačija - jer teško je napraviti, u potpunosti, jednake predmete kada nešto pravite ručno i to od stvari iz prirode. Tada svaki predmet ima svoje karakteristike i svi su drugačiji i lepi na svoj način.


Koristila sam:

  • grane breze,
  • mahovinu,
  • savitljivu žicu,
  • ukrase.


Želela sam da napravim čvrsto gnezdo, koje ima dno i u koje se mogu staviti ukrasna ili kuvana jaja.

Nisam znala kako da upletem grane da dobijem dno i stranice, a da postupak bude jednostavan i relativno brz.

Na kraju se postupak koji sam izabrala pokazao kao dobar. Naime, gnezdo se sastoji od tri dela koja su međusobno spojena. Prvi deo je dno, drugi deo je donji deo stranice gnezda, a treći deo je gornji deo stranice. Sva tri dela su napravljena kao što bi se pravio venac od grana (kako napraviti venac možete pročitati u ovom postu).

Uskršnje gnezdo

Dno gnezda predstavlja najmanji venčić koji je, u središnjem delu, dodatno ispunjen grančicama kako bi se dobilo funkcionalno dno. Drugi obruč je venčić nešto većeg prečnika od onog koji čini dno gnezda. Isto važi i za treći obruč, koji je nešto širi od drugog. Drugi i treći venčić (obruč) nemaju grane isprepletane po sredini već su izgledom kao klasičan venac.

U suštini, sva tri dela su napravljena nezavisno jedan od drugog, a zatim su dobijeni venci međusobno spajani u oblik gnezda.

Savet: Kod pravljenja venčica najbolje je biti što neuredniji tj. da grane budu raširenije i prirodnijeg izgleda, a ne strogo povezane, kako na gotovom gnezdu obruči ne bi bili, u velikoj meri, vidljivi.

Uskršnje gnezdo

Za učvršćivanje obruča, kao i njihovo međusobno povezivanje, koristila sam žicu. Bitno je da je dovoljno čvrsta, ali i dovoljno savitljiva.

U grane sam uplela i malo suve trave i dodala par ukrasa. Takođe sam postavila mahovinu koja ima ulogu ukrasa, ali i formira sigurnije dno gnezda.

Uskršnje gnezdo

Uskršnje gnezdo

Uskršnje gnezdo

Uskršnje gnezdo

Šta kažete, sviđa li vam se ovaj uskršnji ukras? Imate li ideju kako na drugi način napraviti gnezdo, a da bude dovoljno čvrsto i da ima dno?

Srećno!