Feb 16, 2015

Kako čisti magični sunđer?!

Obavljajući redovnu kupovinu u prodavnici sam, na moje veelikooo oduševljenje, našla jedan veoma zanimljiv proizvod - magični sunđer.  Do sada sam ih viđala samo na slici, i nisam znala da se prodaju i kod nas, a sada kad znam.....  ;)

Pitate se o čemu je reč? Zašto magični? Je l’ potrebno i ono „ćiri bu ćiri ba“, „abrakadabra“ i sl.?

Ne brinite, nisu potrebne čarobne reči, osim ako, naravno, vi to ne želite. To bi, ipak, čitav proces učinilo zanimljivijim. ;)

Čišćenje magičnim sunđerom

Kao što sam rekla (napisala), do sada sam na magične sunđere nailazila samo u digitalnoj formi – na internetu. Čitala sam o njima, divila se njihovoj „magičnosti“ i maštala...a onda je došao i taj dan, jedan mi je dospeo u ruke.
Hvala Univerexportu! :)

Kako internet „kaže“ njime se mogu očistiti razne vrste fleka, prvenstveno se misli na one koje veoma teško, ili nikako, ne možete skinuti sa nekim sredstvom za čišćenje (fleke od flomastera, hemijski, fleke iz tepiha, itd.). Ne znam od čega se sastoji, niti kako uspeva da skine fleke. Naišla sam i na tekstove u kojima se tvrdi da je u pitanju melamin pena (engl. melamin foam), koja je daleko jeftinija od „magičnih sunđera“. Ne znam koliko je ovo tačno. Znam da sam se domogla jednog i da hoću da ga isprobam...gde stignem. :)

Čišćenje magičnim sunđerom

U uputstvu je naznačeno da se može koristiti suv, ili nakvašen, kao i da se troši korišćenjem. Takođe, preporuka je da njegovu efikasnost isporobate na manje vidljivom delu mesta koje tretirate. Kako ne biste, eventualno, uništili npr. čitav kauč (ili njegov „vidljivi“ deo), na nekom skrovitom delu isprobajte kako materijal „reaguje“.

Prva stvar koju ću reći jeste da mi sunđer nije koristio suv. Pokvasila sam ga, iscedila i zatim čistila. Potrebno ga je, s vremena na vreme, iznova kvasiti.

Tačno je da se troši korišćenjem...više ga nemam... :(

Uspela sam da odstranim razne fleke koje nisam mogla odstraniti sredstvima za čišćenje. Ne znam poreklo tih fleka. Jednostavno su nastale, neprimetno, ali su sada uz pomoć „ćiri bu ćiri ba“ magije nestale.

Takođe mi se sviđa i za brisanje zidnih pločica u kuhinji. Znamo šta kuvanje uradi pločicama i kuhinjskim elementima, a ovo je dobar dodatak redovnom čišćenju i odmašćivanju pločica (na elementima ga nisam isprobala). Možda, čak, dobije i glavnu ulogu u čišćenju ovih zamašćenih delova, videćemo, videćemo...

Nešto sam i uslikala pa ćete u nastavku videti i nekoliko fotografija „pre“ i „posle“. Pošto ćete videti i slike „pre“ da razjasnimo nešto - znajte da redovno čistim sve...sveee, ali ništa ne može biti perfektno. Ovo je realnost. Ako je stanje u vašoj kući bolje, molim vas otkrijte mi vašu tajnu!

Prva ne redu je šolja čija unutrašnjost je ofarbana od litara i litara čaja koji je ispijen iz iste. Posebno je zeleni čaj taj koji voli da je farba. Iako slika nije uspela da dočara pravo stanje, vidi se razlika pre i posle. U stvarnosti je razlika još veća tj. unutrašnjost šolje je bila još tamnija. 

Čišćenje magičnim sunđerom

Ah ringle. Sledeće na redu. Zašto se ringle tako lako prljaju....?! (pitanje je retoričko) :) Kada sam kupila sunđer i krenula sa pravljenjem mentalne liste „šta ću sve da očistim“, ringle su mi bile visoko na listi. Preskočila sam nekoliko čišćenja kako bi stanje postalo malo ozbiljnije i kako bih videla da li je magični sunđer u stanju da se nosi sa tim. Sreća moja, pa jeste. Zadovoljna sam kako je očistio ringlu. Ribanje je trajalo nekoliko minuta i skinuto je oko 90-95% fleka.

Čišćenje magičnim sunđerom

Sledeća na redu je misteriozna fleka na frižideru (slabo se vidi na slici, u stvarnosti je bila uočljivija). Skinuta je bez problema, za svega par sekundi. Oduševljena sam.

Čišćenje magičnim sunđerom

Zatim dolaze - fugne. U jednom od postova napisala sam recept za čišćenje fugni. Recept je efikasan, ali je posao malo prljav i treba vremena da se, nakon čišćenja, pokupi soda bikarbona koja je osnovni sastojak recepta. Znajući to neizostavno sam htela da isprobam kako magični sunđer čisti fugne. Ukoliko to radi uspešno to bi bio daleko jednostavniji način njihovog čišćenja od smese sa sodom bikarbonom.

Rezultat je...uspešan! Zadovoljna sam kako je očistio fugne. Nisam radila uporedni test ova dva načina čišćenja (možda jednom prilikom i to uradim), ali sam zadovoljna kako sunđer čisti. Još uvek nisam odustala od sode bikarbone. Konačnu odluku ću doneti nakon još par pokušaja čišćenja sunđerom kako bih utvrdila pravo stanje stvari.

Čišćenje magičnim sunđerom

Kao što sam rekla, sunđera više nema, tako da moram u kupovinu kako bih ga isprobala za čišćenje još nekih stvari. Što znači da možda još jedan post bude posvećen ovoj magiji.

Da li ste već koristili magični sunđer, i ako jeste šta ste čistili, da li ste zadovoljni njime?

Srećno!