January 31, 2015

Plan čišćenja + nova lista za štampanje

Čišćenje mi nije omiljena aktivnost, ali volim da mi je sve čisto, tako da baš i nemam izbora. :) Već neko vreme tragam za odgovarajućim planom čišćenja – jer, naravno, potreban mi je raspored, volim da sam organizovana. ;)

Plan čišćenja

Pokušala sam da čistim jednom nedeljno tzv. „padni s nogu u jednom danu“. Nije uspevalo. Iako je samo čišćenje trajalo nekoliko sati, zbog umora i onesposobljenosti za bilo šta drugo osim za ležanje na kauču, je uticalo na čitav dan.

Pokušala sam i sa planom „jedna soba=jedan dan“. Naime, svakoj prostoriji sam dodelila jedan dan u nedelji kada bih u njoj odradila sav posao čišćenja. Tako je uvek bar jedna prostorija bila u potpunosti čista, a posao koji sam obavljala u jednom danu je raspoređen na više njih, što je više nego zadovoljavajuće. Ovaj plan čišćenja sam primenjivala dug vremenski period i odgovarao mi je sve do nedavno, kada sam počela da zaostajem u njegovom praćenju, što je pokazatelj za promenu. Kada sistem više ne funkcioniše vreme je da se promeni.

Smislila sam novi plan – svaki dan ću raditi nešto od zadataka (pajanje, brisanje prašine, usisavanje...) tj. tačno određenog dana ću raditi određenu stvar. Ovaj put neće u jednom danu biti očišćena čitava kuća, niti jedna prostorija, već će u potpunosti biti izvršen jedan stadijum čišćenja npr. obrisana prašina.

Pored nedeljnog čišćenja, svaki dan se obavljaju dnevni zadaci koji su već deo rutine – nameštanje kreveta, odlaganje stvari i sl. Ovo sam oduvek praktikovala jer nisam mogla drugačije, što verujem da svi rade.

Jedan dan u nedelji je posvećen zadacima koji se ređe obavljaju, npr. jednom mesečno. Tako da svake nedelje uradim drugi mesečni zadatak i do kraja meseca ih sve izrotiram i izvršim. Mesečne zadatke već neko vreme izvršavam na ovaj način, a pošto ovaj deo plana i dalje funkcioniše ne menjam ga.

Savet: ukoliko imate problem da se motivišete, odredite sebi vremenski period – npr. 20 minuta ili pola sata, za koji ćete ići po kući i skloniti, složiti, utegnuti, očistiti sve što je potrebno. Kada istekne vreme koje ste odredili možete prestati sa daljim aktivnostima, ali i možete sebi dati dodatnih 5 ili 10 minuta da završite ukoliko niste. Začudićete se koliko se može uraditi za pola sata i koliko veliku razliku pravi namešten krevet, složena garderoba, oprano suđe, očišćen lavabo i sl.

Pored ovog redovnog čišćenja dva puta godišnje, u proleće i u jesen, na red dolazi veliko spremanje. Više o tome možete pročitati u postu "Prolećno/Jesenje veliko spremanje stana".

A sadaaaa....*drumroll please*....Kako bi se motivisali za čišćenje i uspešno ispratili plan, napravila sam planer čišćenja! Jeeee! :D

Plan čišćenja - lista


Ukoliko želite da znate koja sredstva koristim za čišćenje pročitajete "Sredstva za čišćenje koja koristim". Nadam se da ćete isprobati neki recept, a ako saznate neki novi podelite ga samnom.

Koji je vaš plan čišćenja? Podelite ga samnom u komentarima, uvek sam spremna za poboljšanje!

Srećno!