December 28, 2014

Ukrasi za jelku od sastojaka iz kuhinje

Svake godine napravim bar jednu vrstu ukrasa.  To je jače od mene.  Praznici nisu upotpunjeni bez nekog uradi sam projekta. :) Ove godine sam naišla na recept za pravljenje ukrasa za jelku od sastojaka koje, verovatno, već imate u kuhinji. Zanimljivo je da ovaj recept ne uključuje ni brašno, ni gips, koji su česti sastojci ovakvog tipa projekta.

Ukrasi za jelku od sastojaka iz kuhinje

Suština recepata na koje sam naišla (ovaj i ovaj) je sledeća:



Potrebno je, u šerpici,  izmešati dve mere sode bikarbone sa jednom merom kukuruznog skroba (gustina)1 ½  mere vode. Za meru sam uzela malo veću šoljicu za kafu. Kuvati na srednjoj temperaturi, uz stalno mešanje, dok smesa ne postane toliko gusta da se više ne može mešati. Kada se smesa prohladi treba je istresti i razvući oklagijom. Stavljena je napomena da šerpicu u kojoj se kuvalo treba odmah potopiti kako bi se ostaci smese lako skinuli sa nje. Oblici se vade modlama, a rupicu kroz koju se provlaći končić za kačenje, treba napraviti uz pomoć slamčice. U nekim tekstovima je navedeno da se ukrasi peku u rerni, u tepsiji obloženoj papirom za pečenje, na 80tak stepeni celzijusovih, oko sat vremena. Dok je u drugima pisalo da se suše, prirodnim putem, dva dana. Bitno je da se ne prepeku kako ne bi bili krti, ali i da ne ostanu mekani.

Ukrasi za jelku od sastojaka iz kuhinje

Problem na koji sam naišla je da su se oblici teško vadili. Smesa je bila previše mekana iako sam je dovoljno “kuvala”.  Pošto mi je plan bio da ukrase sušim “prirodnim putem”, odlučila sam da smesu ostavim par sati da odstoji i malo se isuši, i da zatim modlama vadim oblike.

Nakon 15 sati sam smesu nanovo razvila oklagijom i uspešno modlama napravila oblike. Odustala sam od sušenja prirodnim putem jer sam shvatila da bi to trajalo duže od dva dana. Ukrase sam pekla u rerni na 80 stepeni, oko sat i po vremena. Povremeno sam ih okretala kako bi se obe strane ravnomerno pekle.

Savet: Nakon "kuvanja" smesu treba prosušiti u rerni, kako bi pravljenje oblika išlo lakše. 

Kada su se ohladili počela sam sa ukrašavanjem za šta sam koristila akrilne boje i lepak sa šljokicama.

Ukrasi za jelku od sastojaka iz kuhinje

Zadovoljna sam rezultatom. Možda su malo teži nego što bih želela, ali šta je tu je. Izuzetno mi se sviđa to što je smesa snežno bela, pa lepo izgledaju i bez farbanja. Takođe imaju i lep miris. ;)

Ukrasi za jelku od sastojaka iz kuhinje

Da li ste nekad pravili ovakve ukrase? Imate li neki savet, da znam za sledeći put?

Srećni praznici! :*