Nov 19, 2014

Uradi sam: Miris za prostor

Zanima li vas jeftiniji i zdraviji miris za prostor?....Zanima?!....Dobrodošli! :)

Oduvek sam volela lepo „namirisanu“ prostoriju. Zar to ne volimo svi? Ali sam se ustručavala od korišćenja komercijalnih mirisa, zbog mnogih tekstova na koje sam naišla, a koji govore o njihovoj štetnosti po zdravlje.

Uradi sam: Miris za prostor

Zatim sam, jednom prilikom, na poklon dobila tečni miris u bočici sa štapićima. Božanstvo! Svideo mi se i miris i koncept (bočica sa štapićima, nema struje, plamena i sličnog). Od tada mi je upravo to omiljeno pakovanje mirisa za prostor. Nekako mi izgleda najprirodnije. Još kada je punjenje zapravo eterično ulje, a ne sumnjiva hemija, ima li šta bolje?! Ne, nema, ja da vam kažem. ;)

S obzirom na cenu, mirisi za prostor su pravi mali luksuz, ali zato sam imala sreću da naiđem na
tekst kako sam napraviti ovaj miris. Sada tu sreću delim sa vama!

Sastojci su jednostavni. Već sam ih imala u kući, tako da nisam pošteno ni završila čitanje pomenutog teksta, a već sam mućkala.

Uradi sam: Miris za prostor

U postu je navedeno da se u vodu doda alkohol, a zatim eterično ulje (ili više njih). Tako sam i uradila. S tim da sam imala samo lavandino ulje, iako bi razne kombinacije ulja bile više nego zanimljive to ostavljamo za sledeći put.

Uradi sam: Miris za prostor

Zatim sam dobila hemijsku reakciju koja je proizvela više od lepog mirisa.

Naime, kada sam u mešavinu vode i alkohola dodala ulje, sve se zamutilo (pobelelo) i počelo blago da peni. Na trenutak sam se uplašila, u tekstu nije bilo nikakvog upozorenja o ovome, a pošto sam slab hemičar nisam imala pojma zašto se ovo desilo (i dalje nemam pojma, tako da ako neko zna neka mi objasni). Nakon par sekundi tečnost je počela da se bistri – izgledalo je kao kad hlor isparava iz čase sa vodom. Na kraju je tečnost u potpunosti postala providna.

Pokušala sam da dođem do informacije zašto je došlo do zamućivanja – kao što već znate potraga je bila neuspešna, ali sam naišla na tekst koji daje sličan recept za miris za prostorije.

U ovom receptu se koriste isti sastojci, ali na malo drugačiji način.

Na kašiku alkohola doda se do 20 kapi eteričnog ulja, a zatim se doda 100ml tople vode.

Isprobala sam i ovaj recept. Nije došlo do hemijske reakcije tj. zamućivanja tečnosti. Tako da pretpostavljam da je ključ u redosledu mešanja sastojaka.

Uradi sam: Miris za prostor

Miris sam stavila u bočicu sa štapićima koja mi je ostala od kupovnog mirisa, ali pretpostavljam da tečnost možete sipati i u električni miris (ali me ne držite za reč). Ukoliko se odlučite za bočicu i štapiće, a već ih ne posedujete, pronađite slatku bočicu sa malim otvorom (kako miris ne bi prebrzo izvetrio) i kupite štapiće.

Količina eteričnog ulja i, eventualna, kombinacija više njih zavisi od vašeg ukusa.

Uradi sam: Miris za prostor

Da li koristite mirise za prostor? Pravite li ih sami ili koristite kupovne? Ukoliko ih pravite sami kažite mi neku zanimljivu kombinaciju eteričnih ulja, bila bih vam veoma zahvalna. :)

Srećno!