Sep 8, 2014

Uradi sam: Obeleživač stranica

Šta ide dobro uz knjigu, osim šolje toplog čaja ili/i nekog slatkiša? Sladak obeleživač stranica, naravno! :)

Obožavam obeleživače stranica. Tako su sladak detalj, koji samo uvećava uživanje u dobroj knjizi.
Pošto sam već neko vreme bez lepog obeleživača, a što je mnogo, mnogo je, prionula sam na posao i napravila par komada. Dobro, deset komada - i neću se tu zaustaviti!

Uradi sam: Obeleživač stranica

Ovaj projekat je bio poprilično impulsivan, tako da sam radila sa materijalom koji sam imala u kući. 

Napravila sam tri vrste obeleživača.
Prvi su kićanke i gombice napravljene od debljeg konca (npr. konac za vez, vunica i sl). Drugi su trouglići od koverti. Treći su obeleživači sa zakačkom, napravljeni od kartona.

Ovi tekstovi su mi bili inspiracija za neke od obeleživača: kićankegombice, i ovi trouglići idealni za decu (posebno dečake).

Gombice pravite kako je prikazano na slici. Što više konca koristite gombica će biti punija. Namotajte konca koliko hoćete, pa sa drugom niti smotuljak vežite po sredini. Zatim, isecite krajeve smotuljka i dobijene končiće rasporedite tako da formiraju lopticu. Seckajući skratite končiće, kako bi gombica dobila pravu formu. Konac kojim ste vezali sredinu uvijte ili ga ostavite kako jeste.

Uradi sam: Obeleživač stranica

Uradi sam: Obeleživač stranica

Kićanka je veoma laka za napraviti. Namotajte konac. Zatim, kroz "obruč" namotanog konca provucite posebnu nit i vežite čvor. Drugi kraj "obruča" od konca rasecite makazama. Nešto ispod vezanog čvora (iz koraka 2) obmotajte konac iste ili druge boje, i učvrstite ga. Možete ga učvrstiti tako što ćete kada dodjete, gotovo, do samog kraja, ostatak konca provući kroz prethodni namotani deo istog konca i višak iseći.

Uradi sam: Obeleživač stranica

Uradi sam: Obeleživač stranica

Trouglići od koverti su najednostavniji za napraviti obeleživač stranica iz ovog posta. Prosto isecite donji ugao koverte. Od jedne koverte dobijate dva trouglića. Možete ih ukrasiti natpisima, šarama, lepljenjem tračica, mašni i sl.

Uradi sam: Obeleživač stranica


Uradi sam: Obeleživač stranica

Uradi sam: Obeleživač stranica

Uradi sam: Obeleživač stranica


Obeleživači sa zakačkom prave se tako što se karton iseče na željenu veličinu. Zatim se obeleži mesto zakačke - oko 1,5 cm od gornje ivice, širina gornjeg dela zakačke oko 1,5 cm (po 0,7 cm levo i desno od centra), visina zakačke oko 3,5 cm. U suštini mere su proizvoljne, ovo su mere koje sam ja koristila.

Možete je ukrasiti šarama, ukrasnim papirom (kada ga zalepite ne zaboravite da i na njemu skalpelom napravite rez na mestu zakačke), koncem i dr.

 Uradi sam: Obeleživač stranica

Uradi sam: Obeleživač stranica

Uradi sam: Obeleživač stranica

Uradi sam: Obeleživač stranica

Postoji mnogo ideja za obeleživače stranica, ovo su samo neke od njih. Brz i jednostavan projekat. Pustite mašti na volju i uživajte!

Uradi sam: Obeleživač stranica

Uradi sam: Obeleživač stranica

Podelite samnom vaše ideje ili već urađene obeleživače stranica. Moram početi da se pripremam za sledeću turu. :)

Srećno!