August 18, 2014

Uradi sam: Držač pribora na radnom stolu

Kao ljubitelj knjižara, školskog i kancelarijskog pribora, čestitam vam novu sezonu njihove masovne kupovine i želim da u istoj uživate i uspešno je obavite. Za one koji ovu avgustovsku aktivnost ne upražnjavaju jer nemaju razloga za to (iako bi žarko želeli) imam poruku - ne treba vam razlog. :) Uživajte!

Svakom ko ima potrebu ili želju da na svom radnom stolu drži razne korisne (i lepe) stvarčice ovog tipa, problem može predstavljati upravo to - kako ih sve držati na dohvat ruke, bez žrtvovanja radnog prostora.

Naravno da ne treba izložiti baš sve što imate, jer time imate više štete nego koristi. Radni sto zatrpan stvarima ne rezultuje produktivnim radom - bar u mom slučaju. Do sad sam situaciju držala pod kontrolom, tačnije, i dalje je pod kontrolom. Na stolu držim samo par primeraka od svega potrebnog, a rezerva se čuva u fijoci. Sve ima svoje mesto i svi kriterijumi koje sam postavila su zadovoljeni.

Stvar je u tome što mi, u poslednje vreme, pažnju privlače držači u koje možeš smestiti sve što je potrebno na radnom stolu. Genijalni su! Ovo je idealno rešenje za male stolove, za one koji imaju veću kolekciju, za školarce... Naročito su korisni ukoliko idu "u visinu" pa zauzimaju vertikalni, a ne horizontalni prostor.


Uradi sam: Držač pribora na radnom stolu



Iako mi ovaj tip držača nije, baš, neophodan, odlučila sam da se pozabavim njime jer: je ideja dobra; možda nekom bude koristilo; imam izgovor da nešto pravim (kao da mi je izgovor potreban).

Možete ih pronaći i kupiti, ali gde je zabava u tome... :) Iako je onaj kupljeni savršeno obrađen i savršeno obojan i savršeno... Onaj koji napravite je savršeno unikatan, savršeno prilagođen vašim potrebama (ili potrebama vašeg deteta), savršeno zanimljiv za napraviti i savršeno za džabe.

Držač koji sam napravila me je koštao tačno 0 (nula) RSD. ;) Ovo mi je i bio cilj - napraviti držač od onoga što već imam.

Koristila sam kutije i rolne (od ubrusa i toalet papira) koje sam prikupila za veoma kratko vreme. Običan lepak u tubi (tipa "Oho, "Uni"...). Boje su, takođe, one koje sam već imala, pa je tako bela boja boja na vodenoj bazi, a siva je uljana. Iako bih više volela da su obe na vodenoj bazi (više volim da radim sa tim bojama), ali ako ništa ne kupujem, onda, ništa ne kupujem. Mogla sam umesto boje koristiti i ukrasni papir, ali sam se ipak uodlučila za rad četkicom (ukoliko vas zanima i držač pribora obmotan papirom možete pogledati ovaj post).

Uradi sam: Držač pribora na radnom stolu

Kada sam odlučila kako želim da mi izgleda držač i kada sam isekla kutije i rolne, krenula sam sa farbanjem. Kako bih bila sigurna da će se boja "uhvatiti", kutije sa sjajnim slojem sam malo išmirglala. Nanela sam dva sloja bele boje (možda bi valjalo da sam nanela i treći kako bi bolje pokrilo). U suštini, broj slojeva i izgled zavise od kartona i boje koja se koristi. 

Odlučila sam se za linije kao ukras. Najniži delovi držača su u sivoj boji, srednji su u beloj sa gornjim delom u sivoj boji, dok sam rolne išarala naizmenično sivom i belom.

Linije na rolnama sam izvukla na način koji sam prikazala na slici. Naime, malu tračicu koju koristim kao meru lepim na deo koji hoću da obojim, zatim tik ispod nje lepim traku koja će zaštititi već nanetu belu boju. Odlepljujem pomoćnu tračicu sa vrha i prenosim je ispod trake kojom štitim već nanetu boju. Zatim ponavljam postupak i tik ispod tračice lepim novu traku kojom štitim belu boju. Postupak se ponavlja onoliko puta koliko je potrebno. U mom slučaju, samo dva puta.

Uradi sam: Držač pribora na radnom stolu


Uradi sam: Držač pribora na radnom stolu

Nakon toga sam sivom farbom prefarbala sve što je trebalo. Dovoljan je bio jedan sloj. Nakon čega sam skinula sve trake. Ukoliko bih trake ostavila dok se boja potpuno ne osuši, rizikujem da mi se sa skidanjem traka skine i boja sa delova na koje sam je nanela. Kako bih ovo izbegla trake sam skinula odmah, dok je boja još sveža. Nije došlo do razlivanja boje, nakon skidanja traka, jer je dovoljno gusta da ostane na mestu.

Jeste bilo nepravilnih linija, koje sam, koliko toliko, popravila. Verujem da je razlog tome sam materijal tj. karton, kao i to da možda, na nekim mestima, nisam dobro zalepila traku.

Uradi sam: Držač pribora na radnom stolu

Zatim sam sve delove zalepila za podlogu (karton). Koristila sam običan lepak, dobro drži, a providan je kada se osuši - idealno za ovaj projekat.

Uradi sam: Držač pribora na radnom stolu

Napunila sam ga priborom i taa daaa...

Uradi sam: Držač pribora na radnom stolu

Uradi sam: Držač pribora na radnom stolu

Uradi sam: Držač pribora na radnom stolu

Uradi sam: Držač pribora na radnom stolu


Iskušajte se u izradi i obradujte sebe nekog školarca.

Zanima me i vaše iskustvo i ideje za držač pribora na radnom stolu, napišite ih u komentarima.

Srećno!